onsdag 28 november 2012

Ladda ner och installera föremål till The Sims 3 (package)

Då många verkade tycka att förra inlägget om hur man installerar package-filer var otydligt har vi gjort ett nytt, tydligare inlägg.

När det kommer till att ladda ner föremål till The Sims 3 finns det två olika filer: Sims3pack och package. Sims3pack-filer är filer som går att installera direkt i startprogrammet till The Sims 3 medan package-filer kräver lite mer för att få in i spelet.

I det här inlägget kommer vi att djupare beskriva hur du laddar ner och installerar package-filer.

Vad är då fördelarna/nackdelarna med att installera en package-fil istället för en sims3pack-fil?

Package-filer kan verka krångliga att installera, men det är oftast bara första gången. Resten av gångerna är det väldigt snabbt och enkelt att lägga dit en ny package-fil i Mods-mappen och få filen installerad direkt. Det går även snabbare att avinstallera package-filer än att avinstallera sims3pack-filer eftersom det bara är att ta bort filen från Mods-mappen.

Om du inte döper om filerna du installerar kan det dock vara svårt att veta vilken fil som motsvarar vilket objekt inne i spelet. Har du en tydlig ordning i Mods-mappen från början kommer detta dock inte att vara något problem.

Hur installerar man packagefiler?

Vi tar den här klänningen från Anubis som exempel:


1. Under klänning finns två knappar. Eftersom vi nu vill ladda ner package-filen klickar vi på den knappen.


2. Nu öppnas ett nytt fönster från MediaFire. MediaFire är hemsida där man kan lägga upp filer som andra sedan kan ladda ner. Många skapare av simsföremål brukar lägga upp sina verk på MediaFire. Klicka på knappen Download för att ladda ner klänningen.


3. Nedladdningen kommer nu att sparas till din dator i mappen Hämtade filer.


4. Oftast är filerna som laddas ner förpackade för att de ska gå snabbare och enklare att ladda ner. Den här klänningen är just nu förpackad som en rar-fil. För att få in klänningen i spelet måste vi packa upp den med ett uppackningsprogram. Det finns många olika varianter av uppackningsprogram, de flesta är gratis. 

Vi rekommenderar WinRar för Windows och Keka för Mac, båda programmen är gratis och enkla att använda.

Härifrån kan stegen se lite annorlunda ut, därför har vi delat upp resten av guiden i två delar: en för Windows-användare och en för Mac-användare. Läs den delen som stämmer för din dator så blir det enklast.

Windows

5. För att du nu ska få in klänningen i spelet behöver du ha en Mods-mapp i din The Sims 3-mapp. Första gången du installerar package-filer måste du skapa en sådan mapp. Det gör du enklast genom att ladda ner FrameworkSetup.zip (nedladdningen startar direkt när du klickar på länken). FrameworkSetup borde nu även den finnas i Hämtade filer

6. Nu måste vi extrahera FrameworkSetup för att få tag på innehållet. Klicka på Öppna och välj WinRAR archiver.

7. Såhär ser WinRAR ut. Markera mappen med de tre prickarna och välj Extract To.

8. Nu kommer en liten dialogruta upp. Här väljer du var du vill placera den uppackade filen. Lägg den i The Sims 3-mappen, den hittar du under C:\Users\<Användarnamn>\Documents\Electronic Arts\The Sims 3. Klicka på OK när du valt rätt mapp.

9. I din The Sims 3-mapp borde det nu finnas en mapp som heter Mods. I den mappen bör det se ut så här. I Packages-mappen ska det finnas två filer: nointro.package och NoBuildSparkles.package.

10. Gå nu tillbaka till hämtade filer och öppna klänningen du laddade ner med WinRAR archiver.

11. Välj mappen med de tre prickarna och klicka sedan på Extract To.

12. Nu ska du välja vart du vill packa upp filen.
Lägg filen i C:\Users\<Användarnamn>\Documents\Electronic Arts\The Sims 3\Mods\Packages. I framtiden ska du lägga alla dina package-filer i Packages-mappen.

13. Om du nu öppnar Packages-mappen borde det se ut så här:

14. NoBuildSparkles.package och nointro.package är två testmods för att kolla att Mods-mappen fungerar som den ska. Dessa två filer kan du ta bort om du vill. 
Resten av filerna och mapparna måste dock vara kvar för att modsen ska fungera.

NoBuildSparkles tar bort gnistorna som kommer när du bygger väggar och nointro tar bort introt när du startar spelet.

Nästa gång du vill installera en package-fil följer du steg 1-4 och sedan steg 9-12.

Mac

5. Packa upp filen genom att öppna den med Keka. 

6. I Keka packas filen upp direkt när du öppnar den och den uppackade filen hamnar på samma ställe som den ouppackade filen.

7. Om du nu öppnar den nya mappen som har skapats så hittar du två filer i den: en package-fil (det är själva klänningen) och en bildfil (miniatyrbilden för klänningen).

8. För att du nu ska få in klänningen i spelet behöver du ha en Mods-mapp i din The Sims 3-mapp. Första gången du installerar package-filer måste du skapa en sådan mapp. Det gör du enklast genom att ladda ner FrameworkSetup.zip (nedladdningen startar direkt när du klickar på länken). FrameworkSetup.zip borde nu även den finnas i Hämtade filer

9. Precis som med klänningen måste du packa upp filen, gör detta genom att öppna den med Keka. När du har packat upp filen kommer det att finnas en mapp som heter Mods i Hämtade filer.

10. Om du öppnar Mods-mappen borde det se ut såhär:

11. Flytta nu Mods-mappen till din The Sims 3-mapp. The Sims 3-mappen hittar du under /Användare/<Användarnamn>/Dokument/Electronic Arts/The Sims 3/

12. Flytta nu in mappen med klänningen in i mappen Packages som ligger i Mods-mappen. Nu borde det se ut ungefär såhär:

13. NoBuildSparkles.package och nointro.package är två testmods för att kolla att Mods-mappen fungerar som den ska. Dessa två filer kan du ta bort om du vill. 
Resten av filerna och mapparna måste dock vara kvar för att modsen ska fungera.

NoBuildSparkles tar bort gnistorna som kommer när du bygger väggar och nointro tar bort introt när du startar spelet.

Nästa gång du vill installera en package-fil följer du steg 1-7 och sedan steg 12.

Var något i inlägget otydligt eller svårt att förstå? Kommentera så ska vi försöka hjälpa dig!

132 kommentarer :

  1. Hur gör man när man ska ta kort på något som inte hamnar på bilderna när man klcikar på c? Jag menar om man t.ex. ska ta kort på humöreffekterna? Tacksam för svar, och tacksam för en så bra blogg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tryck på Print Screen-knappen om du har en PC eller håll in cmd + shift + 3 om du spelar på en Mac. Det här fungerar inte på alla datorer så du kan behöva använda ett program som kan ta bilder i spel, t.ex. Fraps.

      Radera
  2. Jättebra inlägg!
    Jag har en fråga: Har ni haft några problem med någon av era spel och isåfall, hur har ni gjort?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja ibland har vi haft problem, dessa problem har dock varit väldigt olika så vi kan inte skriva ut vad vi har gjort för att lösa dem om du har problem då det skulle bli en ganska lång lista. Om du har problem med ditt spel rekommenderar vi att du kontaktar EA kundtjänst så kan de säkert hjälpa dig.

      Radera
  3. Fungerar det på samma sätt att installera Pose Player?

    SvaraRadera
  4. Ni måste vara de första som förklarar så att man fattar! Tusen tack!
    Och en fråga: Gör man på samma sätt när man ska ladda ner möbler?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Absolut! Det här gäller för alla föremål som laddas ner till The Sims 3!

      Radera
  5. En fråga till...
    Kommer kläderna upp i "skapa en sim'" sen då ? Eller vart hamnar dom?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kläderna kommer att synas bland de andra kläderna i Skapa En Sim.

      Radera
  6. Det går inte, för när jag ska extracta filen så finns inte själva klänningen. Det är bara en bild och en fil vars bild bara är vit. Bär jag har lagt den i packages-mappen så kan jag inte börja installera, för datorn vet inte hur den ska öppna filen. Jag har gjort all rätt...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bilden som bara är vit, slutar den på .package? När du har lagt den i packages-mappen är installationen klar! Du ska alltså inte försöka öppna filen, utan bara låta den ligga i den mappen. Starta spelet och kolla om klänningen finns med i spelet!

      Radera
  7. Det funkar inte för mig :/ vet inte vad jag gör för fel. Jag följer stegen, men föremålet dyker inte upp i spelet.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det kan inte vi veta när vi bara får så där lite information. Har du följt alla stegen EXAKT som det står beskrivet och för den dator du använder?

      Radera
  8. Jag laddade ner en tvättmaskin bland annat. var hittar jag den sen i för kategori? för nu när jag skulle sätta in den i ett hus så hittade jag den inte, och jag har installerat precis som ni har skrivit här.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kolla under Badrum... Tvätt. Där borde den finnas. Annars finns den nog under Elektronik... Apparater.

      Radera
  9. Ni är världsbäst, tack så hemskt mycket! All kärlek till er.

    SvaraRadera
  10. Det kommer inte upp någon Mods-mapp i min Sims-mapp :c

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nu kom min lillebror och hjälpte mig, så nu funkar det ;)

      Radera
    2. Jag har inte heller någon Mods-mapp. Hur gör jag?

      Radera
    3. Gör som det står i inlägget.

      Radera
  11. Jag kan inte få fram den där filmsaken som gör satt man kan "posa" med sina simmar :/ Jag har gjort precis exakt som man gör för en Windows, men det fungerar inte :( Det fungerade dock med nointro och den andra :) Kan ni hjälpa mig?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Lägg den uppackade PosePlayer-filen (den ska hete PosePlayer.package) i Packages-mappen i Mods-mappen. När du öppnar spelet ska du hitta Pose Player under Dekorationer/Övrig dekor.

      Radera
  12. Fungerar det om .package-filerna sedan ligger i olika mappar i Mods-mappen? Vill försöka hålla så bra ordning som möjligt med bilder till alla filer för att lätt kunna veta vad som är vad och ta bort om det är något jag sällan använder.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du kan göra flera olika mappar i Packages-mappen i Mods-mappen, det fungerar. Det är jättesmart att hålla ordning på sitt CC från början så blir det lättare att hitta om man vill ta bort något!

      Radera
  13. Asså när jag laddat ner winrar så fick jag ingen winrar jag fick bara nån video download converter, är de rätt?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gå in här: http://freedownloadwinrar.org/ och klicka på WinRAR 4.20 Final för att ladda ner.

      Radera
  14. Det funkar inte att ladda ner winrar för mig, det laddas ner men finns ingenstans på min dator sen! hur ska jag gö?

    SvaraRadera
  15. Hej! Har mac och jag som har en skoldata (som tas på stick prov 1 gång om året, alltså dom kollar vad jag laddat ner m.m) undrar om det är säkert att ladda ner allt som krävs, är det olagligt eller virus framkallande på något sätt?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är inte olagligt att ladda ner CC till spelet. Du får dock vara försiktigt med från vilka sidor du laddar ner då vissa CC kan göra att spelet kraschar och liknande. Vi tipsar dock endast om saker från säkra sidor. (Du kan kolla in nedladdningssidorna vi har länkat i sidmenyn!). Om du har ett virusskydd på din dator borde du inte få några som helst problem med virus.

      Radera
  16. Jag har följt alla steg som ni har gjort nu. Och så laddade jag ner macroner. Då hamnade det massor av likadana filer i Packages-mappen, kan jag ta bort dom förutom två?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Om de är exakt likadana borde du kunna ta bort dem eftersom det bara blir dubbelt annars.

      Radera
    2. Okej, tack för hjälpen. Ni är mina absoluta förebilder när det gäller sims! Ni vet precis vad man vill veta osv. Stort tack till er!

      Radera
    3. Åh, tack för din fina kommentar!

      Radera
  17. Man behöver väl inte bilden som följde med i package-filen?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, men den kan vara bra att ha kvar så du vet vad det är du har installerat.

      Radera
  18. Och vad gör mappen Overrides?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Overrides-mappen är till för moddar som måste läsas före andra moddar i spelet. Om du tar bort den mappen och har en sådan mod installerad kan Modsmappen sluta fungera.

      Radera
  19. Hej! Nu är det så att jag har laddat ner ett tag! (Tack vare er hjälp<3) Och för ett tag sedan bestämde jag mig för att fixa in lite mer i mitt spel men det är bara vissa saker som kommer in i spelet. Jag gör precis som man ska göra med det mesta vägrar att komma in! Hjälp!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej! Om föremålen inte kommer in i spelet trots att du gör som man ska måste det vara något fel på nedladdningarna.

      Radera
  20. Jag klarar mig till steg 13. Du skrev "när du är klar ska packagemappen se ut såhär" - vad har jag gjort för fel om det inte gör det? Det ser ut som vanligt. Vad gjorde jag för fel?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Steg 13 för PC? Hur menar du med att det ser ut som vanligt? Har du gjort exakt som det står i instruktionerna? Klickade du på OK i steget innan där du ska packa upp filerna?

      Radera
  21. Jag började om och ändrade lite. Eh, detta är hur min packagemapp ser ut på steg 13 nu.
    http://oi46.tinypic.com/vgoqcp.jpg

    Det är fel. Hur får jag det till en TheSims3 -fil? ):

    SvaraRadera
    Svar
    1. Om du kollar filändelsen på filen du har ringat in: heter den .package ? I så fall är det rätt och du har bara en annan ikon för själva filen, det gör ingenting. Öppna spelet och testa om klänningen dyker upp!

      Radera
  22. HEJ. Älskar er blogg, älskar detta inlägg. Men jag har en fråga, eh. Jag har laddat ner från The Sims Resource. Filerna med Sims -diamanten på, de inringade filerna på bilden, kan man klippa ut och klistra in dem till "packages"? Fungerar det? :s
    (Dålig förklaring I know. Eh, hoppas ni förstår ändå.)
    http://oi47.tinypic.com/r79nhx.jpg

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, då det är sims3pack-filer installerar du dem via startprogrammet och inte som packagesfiler.

      Radera
  23. Hej!
    Har följt instruktionerna hur man ladda ner package filer men kan inte få mina filer att fungera. När jag försöker öppna filerna med winrar så får jag meddelandet: the archive is either unknown or damaged.
    Vet inte vad jag ska göra

    SvaraRadera
  24. hej! jag har följt eran instruktion den funkade och så men när jag lagt in klänningen i mods mappen så när jag kommer in på packages så kan den inte öppnas? vad är felet?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du ska inte öppna filen! Den ska bara ligga i modsmappen och sen ska du starta spelet och då borde den dyka upp där.

      Radera
  25. Jätte bra inlägg! Men när jag ska ladda ner klänningen står det att windows måste veta vilket program jag vill öppna den med... Och jag har gjort allt på inlägget med klänningen men den finns inte på spelet. (antagligen för att windows inte vet vilket program den ska öppna den med) Men vet ni vilket program den ska öppnas med eller om jag ska välja Webbtjänsten att hitta rätt program?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du ska inte öppna klänningsfilen! Du ska bara lägga den i modsmappen!

      Radera
    2. Men när jag laddar ner den då kommer det upp :(

      Radera
  26. När man ska extact to och bla,bla,bla. Då är det bara två prickar och inte 3. Är det därför klänningen inte finns? Vad ska jag göra?? :(

    SvaraRadera
  27. FrameworkSetup.zip länken funkar inte för mig, jag kommer bara till en vit sida? Inget laddas ner... Vad ska jag göra?

    SvaraRadera
  28. Hur laddar man ner/installerar man ett mod?

    SvaraRadera
  29. hej vet ni vart man kan ladda ned en tvättmaskin, om det är möjligt gratis?? älskar er blogg:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Om man har "The sims3 Universitetsliv" får du en tvättmaskin i det spelet. När du byter om kmr det komma som "smutstvätt" när du byter om och så kan du tvätta det i tvättmaskin sen.

      Hoppas mitt svar hjälpte din fråga!

      PS. Jag är inte med i den här bloggen, jag svarade bara på frågan för att hjälpa till.

      Radera
  30. Det går mycket snabbare och enklare och göra detta i Windows 8. När man har laddat ner Winrar och det andra så när man klickar på download så sköter det sig själv :D

    SvaraRadera
  31. tack så jätte mycket!! jag har alltid haft svårt att hitta ett ställe där jag kan ladda ner framework.setup så taaack! all kärlek till världens bästa sim blogg!! :D

    SvaraRadera
  32. Det fungerade inte när jag skulle trycka på "download".

    SvaraRadera
  33. Det gick inte att ladda ner det när jag tryckte på download!

    SvaraRadera
  34. Kan man ändra filnamnet eller blir det fel i spelet då? Just nu är det jätterörigt i min package-mapp...

    SvaraRadera
  35. Har ni något bra tips på ett mod (som gör att man han ha fler än 8 simmar i ett hushåll) som man kan ladda ner på det sättet ni beskrev??

    SvaraRadera
    Svar
    1. Här: nraas.wikispaces.com/MasterController

      Radera
  36. funkar detta med windows 8 ? (:

    SvaraRadera
  37. Hej!
    Dessa instruktioner verkar väldigt tydliga och bra!
    Men, jag kommer bara till steg 2 .. :(
    Som ni förklarat gick jag in på anubis och valde en klänning. Också klickade jag på download package och kom in på mediafire som lovat MEN de ser inte alls likadant ut på denna sida och de finns en download knapp men de verkar inte stämma och det hela gjorde mig bara förvirrad...
    Hoppas länken fungerar för dig, det var i alla fall detta jag kom in på som förvirrade mig.

    http://www.mediafire.com/error.php?errno=378&quickkey=kyhccl73rtrp9rc

    Tacksam för hjälp! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du har gjort precis rätt det är bara att på bilden dom tatt har dom zoomat in, alltså inte visat hela sidan!

      Radera
  38. När jag försöker ladda ner WinRar så försöker mitt virusskydd stoppa nedladdningen och ger mig massa varningar om att det kan vara skadligt. Vad ska jag göra?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den länken till WinRar som vi har skrivit in i det här inlägget är i alla fall inte farlig.

      Radera
    2. En liten följd fråga på detta bara, när jag ska ladda ned WinRAR, innan man accepterar användarvillkoren står det att det bara är en 40 dagars demo. Finns det inget program som är helt gratis? :/

      Radera
  39. Jag gör precis som det står i inlägget men ändå krånglar det. När jag laddar ner t.ex. ett hår från mediafire till min MacBook Air så sparas det inte som en .zip fil utan som en film i VLC... Hur kan jag fixa detta?

    SvaraRadera
  40. Kan vi inte skypa eller något och jag tar på skärmdelning så kan ni hjälpa mig mycket enklare?
    Skulle uppskattas mycket om ni skulle offra er för det för jag behöver verkligen hjälp för jag har stora planer och kan inte ladda ner poseplayer.
    (Mod the sims poseplayer funkar inte för mig och jag vet inte hur man ska ladda ner dom andra pose programmen)


    Skypenamn: charlotte.hedman

    SvaraRadera
  41. Kan man ladda ner hus också?

    SvaraRadera
  42. Jag fattar inte vad jag gör för fel! Har testat att göra exakt som er 5 gånger men det funkar inte. Har en macbook ifall det skulle vara till hjälp.

    SvaraRadera
  43. Hej! Jag hoppas verkligen ni svarar på detta,
    jag har gjort PRECIS som det står, och har fått upp en mods fil och package osv, jag laddade ner den där klänningen bara för att prova och det funkade, MEN! Den hamnade inte i spelet.. Eller ska man installera den i startprogrammet?
    Och testmodsen funkar inte även fast dom finns i mappen.. Fattar inte vad jag har gjort för fel!
    Om det är till hjälp så har jag en Windows och har INTE uppdaterat senaste uppdateringen på sims, pga att det inte har funkat..

    SvaraRadera
  44. Är det såhär man ska göra om man vill ladda ner villa laröd från er julkalander? :)
    http://alltomsimsjulkalender.blogspot.se/2012/12/lucka-24.html

    SvaraRadera
  45. Jag har gjort precis som det står och allt ser ut som det ska, men när jag går in i spelet så kommer introt i början och klänningen finns inte i spelet .. Har gjort om flera gånger men ändå funkar det inte :/ himla störande :/

    SvaraRadera
  46. Länken till FrameworkSetup funkar inte!

    SvaraRadera
  47. Jag har laddat ner poseplayer nu, kan man ladda ner poser och lägga dem i package-mappen?

    SvaraRadera
  48. Om man inte vill ladda ner sin klänning (eller vad det nu kan vara) på startprogrammet för the sims 3 utan vill ha den i Packages, hur gör man då?
    Jag har testat att göra så med poseplayern också men den funkar inte heller.

    PS: Jag laddar ner saker från http://www.thesimsresource.com

    SvaraRadera
    Svar
    1. Om du har sims3pack-filer som du vill ha i package-format måste du använda ett program för att konvertera filerna, vi kan skriva om hur det fungerar i ett eget inlägg.

      Radera
  49. Jag fattar ingenting!!
    Om jag laddar ner en klänning så hittar jag inte den på hämtade filer!
    Vad gör jag för fel?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den borde finnas där om du har klickat på Download.

      Radera
  50. tror jag har fått detta att funka nu (det ser rätt ut iallafall) men har några frågor:

    1. om jag nu har laddat ner denna klänningen som ni har använt i blogginlägget t.ex. och jag inte vill ha den sen, kan jag bara radera package-filen från mods/package mappen? försvinner det isf från spelet helt?

    2. kan jag radera det jag laddar ner som hamnar i hämtade filer? både package-filer och sims3pack-filer undrar jag det över.

    SvaraRadera
  51. oj förlåt, såg nu att svaret på ena frågan stod i början av inlägget haha ^^

    SvaraRadera
  52. det går inte jag har gjort allt som står!!!! gör det inte att ladda ner package på en windows xp??

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det ska gå om du gör exakt som det står i inlägget.

      Radera
  53. Jag har gjort som det står och fått in klänningen i Mods-mappen men hur får man in den i spelet eller är den där atomatiskt nu?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Om klänningen finns i Mods-mappen och mods-mappen ligger i The Sims 3-mappen ska den finnas i spelet!

      Radera
  54. Jag har gjort allting men det finns fortfarande inte i spelet! Vad kan jag ha gjort fel? Jag har lagt modmappen i sims, men när jag går in på sims finns inte den där grejen där på övrig dekoration. Jag har otroligt mycket grejer på övrig dekoration, kan det vara att den ligger mitt i allting eller vad man säger? Snälla hjälp !!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad är det du försöker ladda ned? Är du säker på att föremålet ska hamna bland övrig dekoration? Kolla i så fall igenom fliken en extra gång för att försäkra dig om att den inte har gömt sig mitt i allt!

      Radera
  55. Hej, jo ser inte min modsmapp i hämtade filer därimot som en mapp på en hel annansstans när jag ska flytta den till sims 3 då åker skrivan ut gör så hela tiden, vad har jag gjort fel?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi förstår tyvärr inte vad du menar i din beskrivning...

      Radera
    2. Jag kollar i hämtade filer och det kommer en mapp vid namn FrameworkSetup.
      Det kommer inga ''böcker'' som ni visade i beskrivivingen. Jag försöker flytta den till DVD-RW-enheten men min sims skriva åker ut då vad ska jag göra?!

      Radera
  56. Hej! Jag har inte WinRAR på min dator, så jag tänkte installera det, men ska man ha 32-bits eller 64-bits "utgåvan"? Och sen så stod det även att det var ett demo, en testvariant som man bara fick använda i 40 dagar, finns det ingen annan variant av programmet som man kan behålla längre?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det beror på vilket operativsystem du har installerat så vilket du ska välja vet vi inte, men det vanligaste är 64-bit! Efter 40 dagar kommer det komma upp en ruta som ber dig att betala för programmet, men det är bara att kryssa rutan och fortsätta använda programmet som vanligt.

      Radera
  57. hej! jag följde instruktionerna och det funkar bra =) men så skulle jag prova att ladda ner en annan mod och gjorde som instruktionerna där också.. dock heter den inte packages i slutet utan den slutar med "cfg". har jag gjort fel, ska jag göra på något annat sätt eller ska jag ge upp den? borde väl tillägga att jag är den mest otekniska människan i världen :p

    SvaraRadera
    Svar
    1. äh, jösses! glöm vad jag skrev!!
      som sagt.. oteknisk =P

      Radera
  58. Hejsan, har följt alla stegen för Windows och får ändå inte in innehållet i mitt spel. Har jag gjort något fel kanske?

    SvaraRadera
  59. Hej! Jag gjorde alla steg exakt som ni men när jag sedan startade mitt spel hade ALLT försvunnit!!!!! Alla mina sparade spel, simmar, hus, nerladde föremål, ALLT var borta! Det var exakt som om jag spelade för första gången? :´(

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kanske ska nämna att jag har en Mac...

      Radera
  60. Hej, jag försöker ladda ner mods men mitt spel stänger av sig när jag försöker använda dom. Är det någon som kan hjälpa mig?

    SvaraRadera
  61. Jag har läst att man ska avinstallera mods när det kommer en ny uppdatering (då det annars kan bli något fel med spelet). Gäller detta även kläder eller bara mods?

    SvaraRadera
  62. Hejsan:D Jag får bara virus när jag laddar ner WinRar. Jag har försökt 5 ggr men det funkar inte. Jag vet inte varför hur ska jag göra? Har windows 7 en acer.

    SvaraRadera
  63. Asså ett stort TACK!! Nu har jag nedladdade hår, klänningar, tatueringar m.m!! Alltså utan er beskrivning hade detta aldrig gått!! TACK TACK TACK!!!! <3

    SvaraRadera
  64. kan man ladda ner pose player som en sims3pack fil? skulle bli glad för svar<3

    SvaraRadera
  65. Heej! Jääättebraa inlägg! Men jag har en fråga; när jag öppnar min poseplayer med leka så får jag en mapp. Men i den mappen så finns ingen bild på själva poseplayern utan det finns fyra "saker"; cmoPoseBox och HowTo.txt och PoseBoxFlareGenerator.exe och PoseListTemplate.package . Är det rätt? Tack för svar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Skulle stå keka inte leka

      Radera
  66. Hur gör man om man kör med origin? :)

    SvaraRadera
  67. Om ni undrar varför Stella räknas som samma person som mig, så är hon min kusin som var på besök

    SvaraRadera
  68. Tack så mycket :D Ni är verkligen jätteduktiga på allt om Sims och jag sitter nu och klyddar lite, kommer allt närmre och närmre så snart ska de nog gå, kunde inte klarat detta utan er!

    SvaraRadera
  69. När jag är inne på win rar och ska packa upp då finns det inget som heter mods -.- Please help! :(

    SvaraRadera
  70. Okej det funkade sen nu till ett annat problem. Jag har gjort exakt som det stod men ändå kan jag inte packa upp package filen och det gör mig ganska förbannad faktiskt. tacksam för svar och hoppas att ni kan hjälpa mig med detta. Kram // Ti

    SvaraRadera
  71. För mig så kommer det upp error efter att jag tryckt på "extract to" har lagt den i rätt mapp o så :s förstår inte vad som är problemet. (har windows 7)

    SvaraRadera
  72. Måste man göra den där FrameworkSetup för varje sak man laddar ner? Laddade ner flera saker men bara en dök upp :( Jättebra inlägg iaf!

    SvaraRadera
  73. Det står Error när jag nästan har klarart att ladda ner package filen:(

    SvaraRadera
  74. Asså jag har 7-zip, (jag har för mig att det fungerar lika bra som WinRAR) men när jag har öppnat den med 7-zip så kommer de där tre prickarna inte upp. Har jag gjort fel elr är det 7-zip?
    Snälla svara!

    SvaraRadera
    Svar
    1. "den" = Frameworksetup

      Radera
    2. När 7-zip packar upp filer ser det inte likadant ut som när WinRAR gör det, men det fungerar precis lika bra ändå.

      Radera
  75. Tack så jätte mycket!! Har letat efter sidor som berättar sådant här i typ flera veckor men alla andra kräver massa dyra program!!!!! Tack igen!! :D

    SvaraRadera
  76. Hej!
    Jag har fått så mycket hjälp tack vare er och eran blogg, så ett stort tack till er!
    Men, nu till min fråga. Jag har följ steg för steg men ändå så förstår jag inte..varför har jag ingen mod mapp? Jag har ingen överhuvudtaget?
    Tacksam för svar.
    Mvh Amanda

    SvaraRadera
  77. hur laddar man ner pose player?

    SvaraRadera
  78. Efter jag gjorde det här var jag tvungen att uppdatera mitt sims vilket tog 6 timmar.. och när det äntligen var klart så funkade det inte längre. det stod bara "ingen skiva". Vad ska jag göra??
    jag passade på att ladda ner en massa intressanta saker under den här tiden, så jag vill verkligen komma in på spelet

    SvaraRadera
  79. det går inte för mig när jag har gjort allt som stog då när jag gick in på package filen så var det bara två filer där man kunde visa en bild på hur klänningen såg ut och nåt annat konstigt please help:((((!


    SvaraRadera
  80. Jag har gjort allt som står, men det kommer inte in i speket. Jag har en mac.

    SvaraRadera

LÄS DETTA INNAN DU KOMMENTERAR:

• Läs igenom Vanliga frågor och svar innan du ställer en fråga!

• Reklamkommentarer kommer att raderas.

• Kommentera med ditt namn/smeknamn/alias så att vi vet vem kommentaren är ifrån, annars är det lätt att vi blandar ihop dig med någon annan. Detta gör du genom att välja att kommentera som Namn/Webbadress och sedan strunta i att skriva i fältet för Webbadress (om du inte har en egen blogg).