lördag 16 juni 2012

The Sims 3 Husdjur

I The Sims 3 Husdjur är det husdjuren som är i fokus. Mycket liknar The Sims 2 Djurliv, men husdjuren i The Sims 3 Husdjur kan inte ha yrken. Däremot finns det mycket nytt i Husdjur. Först och främst finns det hästar! Husdjuren kan även ha önskningar, livslånga belöningar och egenskaper. Totalt finns det 30 olika egenskaper för husdjuren att välja mellan.

Nytt är att man i The Sims 3 Husdjur kan styra sina husdjur, precis som man styr simmarna. Husdjuren kan även skaffa färdigheter och simmarna kan träna sina husdjur.




Det följer med en ny stad i Husdjur, Appaloosa Plains. Appaloosa Plains ser ut som en ranchstad med höstigt tema och är perfekt att bo i om man vill spela med sina djur.





Det finns 46 kattraser, 72 stora hundraser, 46 små hundraser och 30 hästraser. Förutom att välja bland de redan färdiggjorda raserna kan man även ändra husdjurens utseende på ungefär samma sätt som med simmarna.

Det finns fyra nya egenskaper, för simmarna, i Husdjur: Djurälskare, Hundperson, Kattperson och Ryttare.

Djurälskare: Simmar med egenskapen djurälskare älskar alla invånare i djurriket och har speciella fördelar när de interagerar med husdjur.
• Din sim bygger upp relationer med katter, hundar och hästar snabbare.

Hundperson: Simmar med egenskapen hundperson har en mycket speciell relation till sina hundar
• Din sim bygger upp relationer med hundar otroligt snabbt 
• Din sim kan lära hundar färdigheter mycket snabbare än andra simmar 
• När din sims hund dör påverkas din sim mycket djupare

Kattperson: Simmar med egenskapen kattperson är lyckligast när de är omgivna av massor av kissar.
• Din sim bygger snabbare relationer med katter 
• Din sim kan träna katter att lära sig färdigheter snabbare 
• Din sim umgås hellre med katter än med simmar

Ryttare: Ryttarsimmar älskar hästar och hästarna älskar dem tillbaka! Den ömsesidiga hästkärleken gör att dessa simmar är naturbegåvningar när det gäller hantering och träning av hästar.
• Din sim bygger upp relationer med hästar snabbare 
• Din sim är en naturbegåvning när det gäller att lära sig rida en häst 
                     • Hästar tränas snabbare när de tränar med din sim

En ny färdighet i Husdjur är ridning. Simmarna kan träna upp sina hästar och vara med i ridtävlingar för att vinna pengar.


Förutom de större djuren i spelet (katter, hundar och hästar) finns det även mindre djur (sköldpadda, fågel, ödlor och ormar) och vilda djur (hjortar, tvättbjörnar och vildhästar).

Den övernaturliga varelsen i The Sims 3 Husdjur är Enhörning. Enhörningarna dyker upp på natten och kan båda välsigna och förbanna dina simmar. Enhörningarna är svåra att bli vän med eftersom de försvinner när det blir morgon, men om du har tur kanske du kan adoptera en!




Trailer för The Sims 3 Husdjur:

93 kommentarer :

  1. Hur gör man så ens' sim gräver i jorden med en stor spade? (Jag har Husdjur)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är inte säker, men jag tror det är något speciellt jobb som simmen har, där den blir tvungen att gräva med en stor spade!

      Radera
  2. Jag har spelet husdjur, och det följer med ett papper i paketet där det står om jag regristrerar spelet på min användare på thesims3.com så får jag med kattrasen deadspace, men det får jag inte. Varför?! (Jag har en användare på sidan)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har tre exempelalternativ:

      1. Det kan bero på att det är något på sidan du måste aktivera, som tillexempel en speciell kod eller någonting i den stilen! Ta och titta efter!

      2. Efter att man har registerat spelet så kan det vara så att kattrasen inte kommer in till spelet "direkt" utan att det tar ett tag. Det kan också vara så att man får starta om spelet nåra gånger, och om du har gjort det (som du säkert redan gjort) så finns väl kattrasen där någonstans!

      3. Det sista exempel är att det säkert finns någon stans! Kolla efter lite noggrannare!

      Radera
    2. Tack för tipset! Du är bäst! :)

      Radera
  3. vilka djur finns det på husdjur?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det finns häst, hund och katt som man kan göra i Skapa En Sim, sedan finns det även smådjur som fiskar, fåglar och ödlor.

      Radera
    2. Simsexperterna, ni glömde något, som ekorrar och rådjur!

      Radera
  4. jag skulle gärna vilja veta om man kan göra en enhörning i skapa en sim på sims 3 husdjur

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo man kan om man spelar först utan en enhörning sedan väntar man på dem två ställena där dem brukar vara sedan skriver man in TestingCheatsEnabled true sen om en enhörning kommer så håller man in shift och trycker på enhörningen så står där lägg till i familjen. Sedan väntar du på en enhörning till fast det andra könet och gör likadant. sen får du dem att göra föl. Sen när fölet är vuxen så trycker du på den och där står det ändra sadel, sen när du har tryckt på det så trycker du på spara sim.Så när du ska göra en ny familj så kan du göra en egen enhörning i skapa en familj.

      Radera
    2. Glöm inte att man kan göra föl även om man bara har en mamma! Det är samma med hästar också! Ett tips är att man kan rida på sin häst på natten där enhörningen är och fixa så att hästen och enhörningen blir kära! På det sättet får du en väldigt, väldigt häftig enhörning! Prova får du se!

      Radera
  5. Hej, jag har en fråga. När jag skulle spela the sims 3 husdjur och när jag hade installerat det så var djuren jätte konstiga, dom hade avlånga ben, konstiga huvuden. Och sånt. Och jag undrar om det hjälper med att installera om spelet eller om det är spelet som det är fel på. Det var sprillans nytt, fick det i påskas. Snälla svara så fort som möjligt :) , ps jag tycker att den här bloggen är jätte bra :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, eller så kanske det bara går ifall du startar om det. Annars kan du ju testa

      Radera
    2. Ditt grafikkort räcker tyvärr inte till, hade samma problem...

      Radera
    3. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

      Radera
    4. Om det är så att ditt grafikkort inte räcker till, så kan du prova att ringa till The Sims 3! Numret har du på thesims3.com! Lycka till!

      Radera
  6. Hej! Jag har gaanska nyligen adopterat en hund från ett härbärge och han hade tre egenskaper när jag fick honom. Men nu har jag dresserat honom lite & så, så nu har han 6 egenskaper! och jag trodde att husdjuren, precis som simmarna att de endast kunde ha 5 egenskaper.
    Hur många egenskaper kan husdjuren uppnå egentligen?

    SvaraRadera
    Svar
    1. De kan ha mellan 10-20 egenskaper beronde vad de är för djur.

      Radera
  7. 3 frågor 1 kan man ha ridkläder 2 kan man ha ryttare som yrke 3 kan man tävla med hästar ?:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. 1. Ja
      2. Ja, om du har expansionspaketet Drömjobb kan du registrera dig som egen företagare inom färdigheten Ridning (Du måste alltså ha både Drömjobb och Husdjur).
      3. Ja.

      Radera
  8. Hej, jag har köpt the sims 3 husdjur och när jag skulle spela det efter att jag hade installerat så blev djuren jätte konstiga. Alltså hästarna blev jag vet inte vad dom hade jätte långa ben och huvuden och allt möjligt? Och jag undrar om det funkar att installera om det. Det var ett tag sen som jag fick spelet tror det var i påskas. Så det går inte att lämna tillbaka tror jag inte. Och jag hoppas att jag kan få ett svar om skivan är trsig eller om jag bara behöver installera om den. Tack för svar :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Skulle vara jätte tacksam för svar :)

      Radera
    2. Vi tror inte att det är något fel på skivan, du kan testa att installera om spelet men vår gissning är att det har något med ditt grafikkort att göra. Det kan även vara så att du inte har uppdaterat spelet till den senaste versionen. Om ditt problem kvarstår rekommenderar vi att du kontaktar EA Kundtjänst: www.ea.com/se/1/kundsupport

      Radera
    3. Okej, då testar jag det. Och om det inte funkar så kontaktar jag EA kundtjänst. OBS! Jag har uppgraderat simset :) . Ps. Jätte bra blogg :)

      Radera
  9. Jag har sett att man kan rida 2 på en häst men jag vet inte hur man gör för att det ska hända? är det någon slacks mod? isåfall kan ni visa den :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är inget som vi känner igen.

      Radera
    2. Om du sett detta på en bild, så kan det vara att den som skapat bilden använt sig av PosePlayer, vilket är en mod som bara gör att man kan ta bilder av sina simmar, dvs att simmarna står helt stilla medan du använder PosePlayer.

      Radera
  10. kan man vara en häst? Alltså att du är en häst?? Vill ha spelet så jag vill gärna ha lite fakta om det och vad man kan göra. Skulle vara snällt. Tacksam för svar.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du kan styra hästar om dina simmar har de som husdjur, ja.

      Radera
  11. Hur många husdjur kan jag ha som max om jag har tre simmar? Finns det någon kod som gör att man kan ha hur många husdjur som hellst?

    Tacksam för svar :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du kan max ha 6 husdjur och max 8 simmar men totalen av dessa får inte vara högre än 10. Så om du har tre simmar kan du alltså ha 6 husdjur.

      Radera
    2. Jag har 7 simmar och 4 husdjur. :P

      Radera
    3. Det finns väl buggar så att man kan ha fler? såg en bild på en som hade 2 gubbar och ca 10 hästar. minns ej helt hur många hästar.

      Radera
    4. Tror det finns mods för det med inga fusk vad kag vet

      Radera
  12. hej! jag undrar.. på Sims3 så stinker min häst! (flugor osv) ovh det hjälper inte att borsta.. hur tvättar man den?

    SvaraRadera
    Svar
    1. det är ett mod som heter Horse Shine men modet kostar!!.

      Radera
    2. du kan borsta hästen eller kratsa hovarna.

      Radera
    3. Du skulle okså kunna göra så att en annan häst som din stinkande häst har bra relation till tvättar den stinkande hästen... =)

      Radera
  13. Hej! Jag undrar om man kan adoptera vild hästar? Har hittat ett föl som ja är bästis med. Jag undrar om man kan adoptera den? Min enhörning häst som jag har är också bästis med fölet. Så jag är tacksam för ett svar.

    Ps. Gillar eran blogg jätte mycket.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du måste ha rid färdigeheten i 6-10 tror jag då kan du adoptera dem

      Radera
    2. Det är samma som med enhörningar! Om dina simmar eller dina husdjur har en VÄLDIGT bra relation till vildhästen du vill ha så läggs den automatiskt in i din simsfamilj! Jag har tillexempel en uppfödningsgår med bara enhörningar! :D

      Radera
    3. Okej, gör så här: Tryck in Ctrl + C + Shift samtidigt. Skriv in "testingCheatsEnabled true" (utan citationstecken) i den blåa linjen. Sedan klickar du på fölet samtidigt som du håller upp Shift. Tillslut kommer det upp ett alternativ där det står "Lägg till i mitt aktiva hushåll". Nu är fölet med i ditt hushåll och du kan styra den precis som andra simma och husdjur som du har i spelet! Hoppas det hjälpte!

      Radera
  14. Hur tvättar man en häst? Asså om den har loppor och "stinker" osv? Super tacksam för svar :D ♥ GRYM BLOGG OXÅ!:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du tvättar en häst genom att borsta den!

      Radera
  15. Sorry såg inte att någon annan hade svarat på min fråga redan (HUR MAN TVÄTTAR EN HÄST) och den svarade att man måste ha mod? MEn jag förstår inte vadå mod?? vart köper man det ? såå tacksam för svar :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du ska inte behöva ha en mod för att kunna tvätta hästen, dessutom så kostar mods inte alls pengar så vi vet inte var hen som kommenterade fick det ifrån.

      Radera
  16. Hej!
    Har precis köpt the sims husdjur, förstår vart man köper häst och sådär men vart KÖPER men hund och katt? Utan att behöva skapa dom?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej! Genom att använda telefonen kan du välja "Adoptera husdjur".

      Radera
    2. När du vill adoptera så använder du antingen datorn eller mobilen! Längst upp finns det tre flikar, en med en hund, en med en katt och en med en häst! I hästfliken är det möjligt att adoptera både enhörning och vildhäst! Har du tur kan du hitta en varg(unge) i hundfliken och en/ett lodjur(unge) i kattfliken! Lycka till!

      Radera
  17. JAg har hittat ett föl i skogen som är gätte gulligt och vi är bästa vänner. Men först förstog jag inte varför fölet smög till mig (det är vilt) Men sen förstog jag att fölets mamma HATADE mig... =P Vet ni hur man bygger upp bra relationer med en häst som blit helt förbannad om man bara går till dem?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är väldigt sällsynt att simmar blir vänner eller ens ser enhörningar. Det gäller likadant för båda. En enhörning är väldigt skygg av sig och är inte van vid simmar, så om en enhörningsmamma ser att ens unge klappas av en sim så blir den ju väldigt arg och orolig, och det tar en tid innan den förstår att du inte vill hennes föl något ont. Men kom ihåg att enhörningar inte funkar likadant som hästar! Du kanske har gjort något mot enhörningsmamman som den inte tycker om, men som annars uppskattas av hästar du har gjort det för. Då kanske enhörningen uppfattar det som något dåligt, istället för något bra som du egentligen menat! Lycka till!

      Radera
  18. Oj jag skrev lite fel... xD Hoppas ni förstår.... =P

    SvaraRadera
    Svar
    1. Titta på den!
      Efter ett tag kan du göra fler saker med den t.ex borsta,klappa m.m
      Och då är det lätt att bli vän med den!

      Radera
  19. Vet någon vart enhörningar finns asså i vilken del av Apaloosa Plains finns dem? Tacksam för svar och om ni svarar typ vid en dam eller något.

    SvaraRadera
  20. Skulle någon kunna svara på min fråga snart? :o Asså i vilken del av Apaloosa Plains hittar man enhörningar...

    SvaraRadera
    Svar
    1. På natten kan man ibland se ett norrsken, där är enhörningen :)

      Radera
    2. Enhörningarna hör oftast till vid en å eller vid ett vattendrag. Där de är kan du se något som uppfattas som ett norrsken eller som regnbågsfärgad rök, jag tror att du förstår när du ser det. Vilken färg enhörningen har beror faktiskt på årstiderna! Är det kallt ute, som på vintern eller på hösten, så är oftast enhörningen black (alltså svart). Är det på sommaren eller på våren så är enhörningen oftast skimmel (vit) och genomskinlig. Har du inte The Sims 3 Årstider så spelar det ingen roll. Enhörningar kommer ungefär var 7:de dag, men kan också visas lite huller-om-buller under veckan. Enhörningar visas alltid på natten, men tyvärr försvinner dem vid soluppgången.

      Radera
  21. Hej mitt sims fryser hela tiden och jag undrar om det är fel på skivan men den har inga repor och är inte smutsigt

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det kan bero på ditt grafikkort. Om det inte hjälper att installera om spelet kan du prata med EA's Kundservice på www.ea.com/se/1/kundsupport! Lycka till! :)

      Radera
  22. Vad ska man göra för att skaffa en enhörning?

    SvaraRadera
    Svar
    1. man ska först bli bff med 3 varelser sen är det bara att leta upp den och när man varit snäll mot den ett tag sen kommer bjud in i hushålet

      Radera
    2. Enhörningarna hör oftast till vid en å eller vid ett vattendrag. Där de är kan du se något som uppfattas som ett norrsken eller som regnbågsfärgad rök, jag tror att du förstår när du ser det. Vilken färg enhörningen har beror faktiskt på årstiderna! Är det kallt ute, som på vintern eller på hösten, så är oftast enhörningen black (alltså svart). Är det på sommaren eller på våren så är enhörningen oftast skimmel (vit) och genomskinlig. Har du inte The Sims 3 Årstider så spelar det ingen roll. Enhörningar kommer ungefär var 7:de dag, men kan också visas lite huller-om-buller under veckan. Enhörningar visas alltid på natten, men tyvärr försvinner dem vid soluppgången.

      Radera
  23. Kan man plastikoperera sin sim i Sims 3 Husdjur? Jag har läst att man kan göra det men det går inte för mig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. gå till spa och leta upp plastik operera

      Radera
  24. Kan du länka några hemsidor man kan ladda ner hästsaker?
    Vet inte så många.

    SvaraRadera
  25. Hallå! Min fundering är hur man blir arkbyggare.. Min du har två hästar, hundar, katter, fåglar, gnagare, ormar, sköldpaddor, ödlor, fjärilar och skalbaggar, men ändå är inte hennes livsönskan uppfylld.
    Måste alla djur vara "vuxna"? Eller kan dom vara åldringar eller ungar?
    Eller vad är det som hindrar önskan??

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har du provat att adoptera ett rådjur eller en vildhäst? De är också djur man måste ha för att bli en arkbyggare!

      Radera
  26. om man inte kan ha djur på spelet finns det då en fusk kod för att få husdjur?? :)

    SvaraRadera
  27. hur får man två föl?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det här med två föl är en ren tillfällighet, men ibland går det i arv. Om mamman eller pappan varit en av tvillingarna deras mamma i sin tur har fött, så är det lätt att det går i arv! Lycka till!

      Radera
  28. Hej har spelat the sims 3 djur nu ett tag men kan man få tvilling föl?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

      Radera
    2. Det här med två föl är en ren tillfällighet, men ibland går det i arv. Om mamman eller pappan varit en av tvillingarna deras mamma i sin tur har fött, så är det lätt att det går i arv! Lycka till!

      Radera
  29. hej jag undrar hur man gör så att andra i kvatteret kan adoptera ens husdjur?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej! Om du är väldigt bra vän med en sim kan du ge ditt husdjur (det måste vara en unge) till den simmen. Annars kan du alltid lägga husdjuret på ett adoptionscentrum. De två värsta alternativen är att ta hand om husdjuret så dåligt tills någon från ett adoptionscentrum tar det ifrån dig, eller lämna husdjuret ute på gatan tills någon tar det hem till sig.

      Radera
  30. kan ni inte typ lägga upp kläderna som är till sims 3 husdjur. skulle hjärna vilja se dom. ska själv köpa spelet och vill ha lite tips om hur kläderna och håren ser ut!

    SvaraRadera
  31. Hur adopterar man en häst från härbärge?

    SvaraRadera
  32. ska börja spela sims nu för första gången, några tips?

    SvaraRadera
  33. Är det NÅGON som vet hur man kan uppfylla livsönskningen Arkbyggaren. Har allt man ska ha. Tillochmed två små och två stora fåglar. Såg att någon skrev längre upp att man skulle adoptera en vildhäst eller rådjur (menar man hjort då eller???) men eftersom man inte kan ha fler än 6 husdjur och man måste ha två hästar, två katter och två hundar så finns det ju inte plats för ett till djur att adoptera ens? Blir tokig snart.

    SvaraRadera
  34. Hej! Kommer djuren att åldras själva eller måste man göra något för att de ska åldras

    SvaraRadera
  35. Min häst hund och katt blir svart när jag ska skapa den och den kan inte ändra färg... bara på manen ögenen och svansen och så.. varför blir det så??!

    SvaraRadera
    Svar
    1. du måste ändra färg på dom det gör du på päls

      Radera
  36. hej jag undrar hur sover hästarna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Om du styr en häst och klickar på ett ställe där du vill att hästen ska sova så kommer det att komma upp Tex. sov eller ta en tupplur eller något sånt. (Har inte Sims framme just nu så jag vet inte exakt.)

      Radera
  37. kan man ha uppfödning på sims 3 djurliv?

    SvaraRadera
  38. Det berorpå hur du menar?

    SvaraRadera
  39. Ops, menade vet ni hur man installerar det??

    SvaraRadera
  40. Hej, några av mina kompisar säger att de har installerat the Sims 3 med alla tillegspaket ganska billigt. Vet ni hur man gör det?? PS älskar den här bloggen!

    SvaraRadera
  41. Mitt spel kraschar hela tiden! Jag fick Sims 3 husdjur för fyra år sedan på min födelsedag, och har haft två olika datorer. Det funkade inte på nån av datorerna.. Det ända djuret som jag kan ha är hästar. Men när det kommer till hundar och katter så funkar det inte. Jag brukar försöka adoptera hundar och katter men efter två dagar i spelet så kraschar spelet.. Har läst om att det kan vara fel på grafikkortet men har haft två riktigt bra speldatorer.....

    När man kontaktar EA måste man säga koden för jag tror att min pappa slängde koden för länge sedan.. Samma sak hände med mitt Sims 3 generations........
    Mvh

    SvaraRadera

LÄS DETTA INNAN DU KOMMENTERAR:

• Läs igenom Vanliga frågor och svar innan du ställer en fråga!

• Reklamkommentarer kommer att raderas.

• Kommentera med ditt namn/smeknamn/alias så att vi vet vem kommentaren är ifrån, annars är det lätt att vi blandar ihop dig med någon annan. Detta gör du genom att välja att kommentera som Namn/Webbadress och sedan strunta i att skriva i fältet för Webbadress (om du inte har en egen blogg).