måndag 10 september 2012

The Sims 3 Övernaturligt



I The Sims 3 Övernaturligt dyker flera övernaturliga varelser upp! Spelets tema är Övernaturligt och magi.
En ny stad, Moonlight Falls följer med spelet.



The Sims 3 Övernaturligt introducerar fyra nya varelser: Älvor, Varulvar, Häxor och Zombies. Vampyrer finns även med och är en uppdaterad version av Kvällsnöjen-vampyrerna (Även om du inte har Kvällsnöjen installerat kommer du att få vampyrer i ditt spel).



I The Sims 3 Övernaturligt finns en ny färdighet: Alkemi. Alkemi kan simmarna lära sig vid alkemibänken, och häxor lär sig färdigheten snabbare än andra simmar.




Det finns 6 nya egenskaper i Övernaturligt:

Grubblande: Grubblande simmar kan oftast inte låta bli att fundera på livets gåtor, mysterier och mening. Ibland blir vikten av alla dessa otroligt djupa frågor distraherande och kan faktiskt sinka den kreativa processen något.
Din sims färdighet ökar lita långsammare vid målning, matlagning och författande
Din sim behöver grubbla ibland.
Din sim kan fundera över livets ödslighet och begrunda meningen med livet.

Nattuggla: Vissa simmar älskar nattlivet och känner ibland ett behov av att skaka loss. De kallas nattugglor. Även om nattugglor lever upp på natten så är det lögn att försöka få upp dem ur sängen innan 10:00.
Din sim tycker att många aktiviteter är roligare när de sker sent på kvällen.
Din sims humör blir lidande om simmen vaknar för tidigt på morgonen.
 Din sims humör blir bättre om simmen är uppe sent.

Ordentligt: Ordentligt uppförande har blivit något som tillhör det förflutna. Som tur är kommer ordentliga simmar ihåg hur det var förr och uppför sig efter en hederskodex. Eller åtminstone efter ett gott uppförande-kodex ...
 Din sim gillar att klä upp sig ibland.
 Din sim blir mycket mer påverkad av fint dekorerade miljöer, och av smutsiga miljöer.
 Din sim har tillgång till olika ordentliga interaktioner.

Samlare: Om det går att plocka, plantera eller fånga, så är en samlare rätt sim för jobbet. Samlare är särskilt bra på att hitta ingredienser ute i världen och de får de bästa skördarna. De får till och med bättre resultat när de arbetar med sällsynta material som malm och ädelstenar!
Din sim är bättre på att fånga insekter och skörda växter.
Frön som planteras av din sim ger en skörd av högre kvalitét.
 När din sim smälter malm eller slipar ädelstenar så blir resultatet oftast mer värdefullt.

Övernaturlig skeptiker: Det finns en hel värld av magi och oförklarliga underverk där ute och övernaturliga skeptiker tycker inte om något av det. Allt sånt där kanske är spännande för vissa, men övernaturliga skeptiker föredrar säkerheten och tryggheten hos det normala.
 Din sim gör bättre ifrån sig i en karriär inom affärer, politik, lag och ordning eller journalism.
Din sim ökar färdigheter inom alkemi och besvärjelser långsammare.
 Spådomar låter alltid som komplett nonsens för din sim och allt mystiskt avfärdas troligtvis som magisk smörja.

Övernaturligt fan: Övernaturliga fan älskar allt som har med övernaturliga simmar att göra, vare sig det är vampyrer, varulvar, häxor eller något annat! De gillar att hänga där övernaturliga simmar hänger och de står aldrig svarslösa när de möter en övernaturlig sim ansikte mot ansikte..
 Din sim får en bonus i alkemifärdighet och det är troligare att simmen kysser paddor.
Övernaturliga lokaler, som Vargs taverna eller Antikvitetsvalvet, lockar din sim mer.
 Din sim har speciella social interaktioner med olika övernaturliga simtyper.

Något som är extra speciellt för den här expansionen är att du nu kan välja vilken varelse du ska göra redan i Skapa En Sim! Du kan välja mellan människa, varulv, älva, häxa, vampyr, spöke (där du även får välja dödssättet) och ande (om du har I Rampljuset installerat).
Det finns dessutom tre nya dödstyper: Gelébönsdöd, Spökförbannelse och Omvandlad.



2 nya karriärer finns med i det här spelet: Spådom och Alkemist (Alkemist blir din sim om de lär sig färdigheten Alkemi och registrerar sig som egen företager, kräver The Sims 3 Drömjobb).



Månfaser är också något nytt för spelet. De övernaturliga simmarna kommer att reagera olika under olika månfaser, men gemensamt är att alla får sina krafter lite stärkta när det är fullmåne. Vilken månfas det är just nu går att se ovanför simmens önskningar. Det går att ändra hur långa månfaserna ska vara och det går att ställa in så att det bara visas en fas hela tiden om man vill det.



I det här spelet följer det med otroligt mycket nya kläder, frisyrer och föremål! Totalt finns det 86 nya kläder, 24 nya frisyrer (13 för kvinnor och 11 för män) och 230 nya föremål i köpläget!

Vi kommer att skriva separata inlägg om varje ny varelse också, det finns så fantastiskt mycket nytt i det här spelet!

Trailer för The Sims 3 Övernaturligt:



Är det något annat särskilt från Övernaturligt som ni vill att vi skriver om, kommentera gärna!

91 kommentarer :

  1. Kan man inte bli zombie i skapa en sim?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej. Zombie är mer som ett "tillstånd" än en egen varelse så det är nog därför.

      Radera
  2. kan man ha zombies även om man inte har plants vs zombies???

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja! Limited Edition-versionen med Plants vs Zombies lägger bara till några extra kläder och föremål.

      Radera
  3. jag älskar övernaturligt har ett tpis till ni som vill få bort zombies trolla dom till padddor!

    SvaraRadera
  4. Går det att stänga av zombies?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, men det finns en mod att ladda ner som heter zombie controller och då kan man välja versionen som gör att inga zombies dyker upp på tomten. Zombie controller går att ladda ner här: http://www.simscrossing.net/smf/index.php?PHPSESSID=64a6c31e17846af3e2c0d6bc3fbcdc16&topic=898

      Radera
  5. Hur gör man gelebönsdöd (alltså hur dör man om man dog av det)?

    SvaraRadera
  6. SNÄLLA HJÄLP jag har limited edition men jag hittar inte ärstkjutaren hjälp!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Om du har köpt Limited Edition har du fått med en kod till Limited Edition-innehållet! Gå in på sims3.com, klicka på fliken "Mitt storekonto" under "Store" och välj Lös in kod. När du har löst in koden kan du ladda ner Limited Edition-innehållet!

      Radera
    2. Har du först och främst laddat ner ärtskjutaren från hemsidan? Du ska ha fått med instruktioner på ett speciellt infoblad för det i ditt spel. Om du har gjort det så ska ärtskjutaren finnas under växter i köpläget. :)

      Radera
    3. Oj, sorry. Såg inte att ni redan svarat, tjejer, innan jag gjorde det. :/

      Radera
    4. Tack,tack aå hemskt mycket ni är bäst du också em

      Radera
    5. Tack tack för hjälpen hur man löser in koden :) Haha jag är så efter jag med! Gillar eran blogg.

      Radera
  7. Skulle vara kul om ni skrev om bi-odlings-grejsemojsen ;)

    SvaraRadera
  8. Det ser ut att vara plats för en till varelse i den där rutan där man ska välja vilken varelse man vill vara, undrar om det är alien, från Seasons? :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kanske det, kanske ej och ingen tittar ju på mej! Tralalalaa! ;D

      Radera
  9. Hej! Jag har skapat en varulv på sims och jag skulle vilja att han skulle få typ en flock. Saken är att jag inte fattar hur man förvandlar vanliga simmar till varulvar. Kan man ens göra det? I så fall, hur?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Varulvsmänniskor förvandlas automatiskt till varulvsvargar när det blir fullmåne. Fullmåne blir det ungefär en gång per månad!

      Radera
  10. Hej.
    Kan man bara ladda ner spelet, eller går det att köpa på skiva?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alla simsspel går att köpa på skiva också!

      Radera
  11. Vart kan man ladda ner spelet? skulle jätte gärna vilja veta har väntat jätte länge på det! ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Om du har Origin på din dator kan du köpa det i det programmet och så laddas det ner därifrån.

      Radera
  12. Jag har köpt och laddat ner spelet men när jag startade de och skulle skapa en familj märkte jag att inga av dessa egenskaper var med (Även fast alla andra Övernaturligt saker var med) :c. Vad beror detta på, tror ni?

    ps: jag har försökt ta bort alla mina mods jag laddat ner, eftersom jag trodde det berodde på dem.. men det funkade endå inte..

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hmm... Låter väldigt konstigt. Det kanske är bäst om du kontaktar EA kundtjänst om det där.

      Radera
  13. Hur funkar det med zombies? :O
    Hade otur att få zombieattack men när dagen kom försvann alla utom en. så nu står den vid min dörr och vill komma in i huset , men imed den inte kommer in så bara står den där.

    Hur blir man av med zombieattacker? :O

    SvaraRadera
    Svar
    1. Slå på fusket "testingCheatsEnabled true" (utan "), håll in Shift och klicka på Zombies. Där kan du välja Föremål... Radera den. Klickar du så så försvinner zombien!

      Radera
  14. kan ni lägga upp bilder på kläderna å frisyrerna från övernaturligt och de som är med i limited edition också
    och om det finns någge saker som ni tycker e speciella som följer med övernaturligt

    de skulle jag uppskatta, tack i såfall

    SvaraRadera
  15. Hej jag har the sims övernaturligt men zombies attackerar aldrig!Varför?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Zombiesarna är väääääldigt sega på att attackera (tyvärr), och de dyker bara upp på tomten när det är fullmåne. Du kan däremot göra dina simmar till zombies genom att låta de dricka Zombie-elixir, som du kan skapa om du lär dig färdigheten Alkemi.

      Radera
  16. Vad behövs för att kunna skapa ett elixir för att göra simmar till zombies?

    SvaraRadera
    Svar
    1. En alkemibänk så att simmen lär sig färdigheten Alkemi. När simmen har nått en tillräckligt hög nivå kan simmen göra ett sådant elixir, till elixiret behövs då vissa ingredienser (men de står i beskrivningen på elixiret).

      Radera
  17. Vill ha övernaturligt! Mamma tycker att jag är tjatig för att det är typ det ända jag pratar om... Men jag kan inte rå för det! Det värkar ju så kul!

    SvaraRadera
  18. hur ser spökerna ut när simmen blivit omvandlad?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Spökena ser olika ut beroende på vilket sätt de dog på.

      Radera
  19. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Låt en sim dricka Buteljerad Häxbrygd (kan antingen skapas om din sim har nått nivå 9 i Alkemi eller köpas i Elixirboden om den finns där).

      Radera
  20. Hej, jag har en häxa på the sims 3 övernaturlig och den har skappat ett zombie-elexir men jag kan inte använda det! :/ hur ska jag göra för att kunna använda det??? P.S Er blogg om the sims är bäst! :3 :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hur menar du när du säger att du inte kan använda det? Om vi ska kunna hjälpa dig måste du förklara tydligare.

      Radera
    2. Ställ fram "Zombie-Elixiret" på den plats där du vet att zombierna går till mest. När de sedan vaknar upp ser de elixiret, och då dricker de från det!

      Radera
  21. Hej. Jag har precis börjat köra Övernaturligt och tycker hittills att det är jättebra, men jag har två frågor (säkert väldigt dumma, men aja) 1. Jag har en varulv. Hur gör jag så att han kommer med i en flock/startar en flock? 2. Vampyrer och Varulvar är fiender i det här spelet väl?

    SvaraRadera
    Svar
    1. 1. Du kan skapa en flock genom att bli vän med andra varulvar i staden och sedan välja att bilda flock med dem. 2. Nej, de behöver inte vara fiender med varandra.

      Radera
  22. Hejsan :) mina häxor vill bli Alkemister (som karriär alltså) men jag har inte drömjobb... Går det ändå eller ska jag skaffa dem ett annat jobb? :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det låter konstigt att de vill bli det om du inte har Drömjobb installerat...

      Radera
  23. Hejsan :) mina simmar vill bli Alkemister (karriären alltså;) ) men jag har inte drömjobb... finns det något annat vis att bli det eller ska jag skaffa dem ett annat jobb? :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det låter konstigt att de vill bli det om du inte har Drömjobb installerat...

      Radera
    2. Jag vet jag fattar inte riktigt haha, ursäkta råkade skicka kommentaren två gånger

      Radera
  24. Hej!jag ville veta hur man gör "paddsimmar",vet du det?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du måste vara häxa och komma upp i en viss nivå och sen så trycker du på nån sim och väljer förbannelser och sen ska det finnas förvandla till padda

      OBS kommer inte ihåg om det exakt står förvandla till padda om inte så står det nåt liknande...

      Radera
  25. Hej snälla kan ni hjälpa mig!! Hur blir man en spådam snälla hjälp!! (Bra blogg)

    SvaraRadera
  26. Det var jag som fråga om hur blir man en spådam

    //Alida

    SvaraRadera
  27. hej, jag har en fråga! Om man ska ladda ned på orgin, hur mycket kostar det? Jag är lite lat idag, så jag orkar inte kolla... xD

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det brukar kosta ungefär lika mycket som att köpa det i butik.

      Radera
  28. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  29. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  30. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  31. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  32. Finns det någonting man kan göra för att bli Zombie permanent? Hur i sådana fall?

    SvaraRadera
  33. Hej! Jag spelar The sims 2! Jag undrar bara vart jag kan köpa kistor till vampyrerna! Hittar inte :(

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gå in i köplägret, välj sängar och där ska den ligga :)

      Radera
  34. Hej! Eran blogg är toppen! Men jag undrar lite över zombies och andra övernaturliga..
    1. Kan de dyka upp på andra världar än moonfalls som på isla paradiso?
    2. Kan man hålla zombies borta från tomten med staket?
    3. Kan de bita ens sim helt plötsligt eller måste man göra nåt så de ska bita?
    4. Om ens sim blir biten. Kan man "bota" det med hjälp av nån elixir precis som hos vampyrer?
    Utöver övernaturligt. Om man har årstider och semesterparadis instrallerat. Kommer det vara årstidsäsonger i isla paradiso då? Det hoppas jag inte på..
    Just detta frågorna vill jag gärna ha svar på.

    SvaraRadera
    Svar
    1. 1. Ja
      2. Man kan ha staket med grind och sedan trycka på grinden och bestämma vilka som får gå igenom den. Man kan också trycka in fusket ''testingcheatsenabled true'' och trycka på brevlådan och välja övernaturlig befolkningskontroll.
      3. Har aldrig varit med om att man blir biten utan orsak så jag har bara bett varulven. Men jag vet att det kan hända.
      4. Ja, precis så är det.
      Lycka till!:)

      Radera
  35. hej jag undrar bara 1 sak. kan små barn upp till tonåringar vara övernaturliga? =)

    SvaraRadera
  36. kann man vara övernaturlig från : småbarn till tonåring !! =)

    SvaraRadera
  37. går det att förvandla en person genom att en zombie biter den? isåfall hur gör man det?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, när det är fullmåne kommer zombies att dyka upp och då finns en chans att en zombie attackerar en annan sim och förvandlar den, detta är dock bara tillfälligt och zombiesimmen kommer att förvandlas tillbaka till en vanlig sim efter ett tag.

      Radera
  38. Blir vampyrsimmar odödliga? (Att de inte åldras eller typ svälter!)

    SvaraRadera
  39. Vad gör anden? Har övernaturligt och rampljuset. :)
    Tacksam för svar. ;)
    Jätte bra blogg ni har skapat. Får mycket hjälp av er. :)

    SvaraRadera
  40. Hej! Här kommer en LÅNG fråga Har en vampyr-sim, som tidigare har varit en häxa, en varulv och en älva. Har "bytt" övernaturlig varelser hela tiden för att hennes pojkvän ska kunna fråga "be att överge .."Alltså, simmen säger inte nej eller så. Inget händer bara. Det kanske bara är jag, eller så är alternativet på Forskningsanläggningen om att köpa vampyrbotemedel borta. Finns det ett annat sätt? Fusk? Ett elixir? Har provat allt (tror jag?)!

    SvaraRadera
  41. Ooooops! Sorry! Läste inte "LÄS DETTA INNAN DU KOMMENTERAR"!! Aja, kan skicka om det i så fall! Jag gör det, även om det är onödigt! ;)

    SvaraRadera
  42. Alltså om namnsaken....
    Hej! Här kommer en LÅNG fråga Har en vampyr-sim, som tidigare har varit en häxa, en varulv och en älva. Har "bytt" övernaturlig varelser hela tiden för att hennes pojkvän ska kunna fråga "be att överge .."Alltså, simmen säger inte nej eller så. Inget händer bara. Det kanske bara är jag, eller så är alternativet på Forskningsanläggningen om att köpa vampyrbotemedel borta. Finns det ett annat sätt? Fusk? Ett elixir? Har provat allt (tror jag?)!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Om att bli människa elr vadå?
      Prova då Kurelexir i Think! har inte provat men det kanske går! Att bli "mänsklig" alltså!

      Radera
    2. Tack, men det gick inte....
      Ja, jag menade om att bli människa! Såg det efteråt, när jag hade skickat att jag glömde själva frågan! xD Förlåt! Någon annan som vet?

      Radera
  43. hej jag vill veta hur man blir en zombie på sims3. Någon som vet? (Jag har precis laddat ner sims övernaturligt så vet ej mycket om det.)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Skaffa alkemistationen och forska i alkemi tills du kan göra zombielexiret, sen gör du elixiret och dricker det. :)

      Radera
  44. Jag har en familj som är häxor men mamman i familjen kommer inte vidare i uppbyggnaden av sin magiska färdighet. Halva mätaren är blå och har varit det i tre veckor(simsveckor) nu fast hon "leker med magi" varje dag. Någon som vet varför denna inte ökar? Hon lär sig inga nya trollformler heller :(

    Tacksam för svar, älskar er blogg btw! Den har hjälpt mig med många små kluringar!
    /Louise

    SvaraRadera
  45. Jag har I Rampljuset och funderar på att köpa Övernaturligt, så jag har två frågor. 1. När man är en ande kommer man då ha magiska krafter och kunna uppfylla simmars önskningar? 2. Vad händer om någon önskar så man blir fri? Har man då sina krafter kvar?

    Vore Tacksam för svar! :-)

    SvaraRadera
  46. Okej Hej
    Jag har Sims 3 övernaturlig men fattar inte hur man får Anden
    Please help me
    Hade varit kul att testa den :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. För att kunna använda anden måste du ha I Rampljuset också. Om du har både Övernaturligt och I Rampljuset ska det fungera

      Radera
  47. Kan en älva förvandlas till en vampyr? Har en älva som gift sig med en vampyr och hennes önskning är att bli vampyr men jag kan inte få honom att bita henne, kan det bero på att han är god i egenskaper?

    SvaraRadera
  48. kan man adoptera över naturliga simmar?

    SvaraRadera
  49. hej jag har blivit förvandlad till varulv och jag vill inte vara det kan man ta bort sina krafter i så fall var?

    SvaraRadera

LÄS DETTA INNAN DU KOMMENTERAR:

• Läs igenom Vanliga frågor och svar innan du ställer en fråga!

• Reklamkommentarer kommer att raderas.

• Kommentera med ditt namn/smeknamn/alias så att vi vet vem kommentaren är ifrån, annars är det lätt att vi blandar ihop dig med någon annan. Detta gör du genom att välja att kommentera som Namn/Webbadress och sedan strunta i att skriva i fältet för Webbadress (om du inte har en egen blogg).