torsdag 14 juni 2012

The Sims 3 Leva Livet

The Sims 3 Leva Livet är ett expansionspaket som går på djupet i generationsdelen i The Sims 3. Leva Livet känns lite som en utveckling av själva grundspelet.




Det finns ett nytt jobb i Leva Livet: Barnskötare.

I Leva Livet kan barnen och tonåringarna göra busstreck mot andra simmar, något som vissa gånger kan leda till att föräldrarna ger simmen utegångsförbud!




Det finns två nya egenskaper i Leva Livet: Fostrande och Upprorisk.

Fostrande: Fostrande simmar är jättebra med tonåringar och barn. De förstår glädjen och svårigheterna med att växa upp, och är instinktivt förberedda på att hantera dem.
• Det är inte lika stor risk att barn och tonåringar får ett utbrott när din sim skäller på dem 
• Din sim är bättre på att umgås med barn och tonåringar 
• Din sim bygger upp relationer snabbare med simmar som är tonåringar eller yngre

Upprorisk: Upproriska simmar sätter stolthet i att slå tillbaka mot överheten. Det är deras specialitet att ställa till med trubbel (och ta sig ur det)! Oavsett om de är ute efter läggdags eller säger åt chefen att de har fått nog, så ger det dem garanterat extra tillfredställelse.
• Risken att din sim åker fast med att gillra fällor eller ställa till med busstreck sjunker markant 
                   • Risken att din sim åker fast med att smyga ut sent på kvällen sjunker markant 
                   • Din sim får speciella humöreffekter och blir stolt över interaktioner och aktiviteter som är
                     mycket upproriska

Nu finns det även fler fest-varianter än tidigare. T.ex. Skoldans, bal (för tonåringar), tonårsfester, möhippor/svensexor (dit det även kan komma dansare för att underhålla simmarna), nya bröllopscermonier och sova över-partyn.





Den nya övernaturliga varelsen i Leva Livet är Låtsaskompis. En låtsaskompis är ett föremål som dina simmars småbarn kan få, och den finns med dem hela livet om de spenderar mycket tid med den. Det är bara simmen som äger låtsaskompisen som kan se den, men det går att göra låtsaskompisen till en riktig sim och då kan alla simmar se den.




Trailer för The Sims 3 Leva Livet:

17 kommentarer :

  1. Hej. Jag undrar en sak.
    Är Kvällsnöjen gammal? Asså hur länge har den funnits.
    Är staden Brigteport (stavning) med i Kvällsnöjen?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej! Kvällsnöjen släpptes i oktober 2010 så det är några år gammalt. Bridgeport följer med i Kvällsnöjen.

      Radera
  2. jag undrar en grej jag är väldigt dålig på sims och sånt men är leva livet ett eget spel eller tillhör det the sims 3 som lyx och disign prylpaketet tex
    Och är spelet väldigt dyrt?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alla spel som ligger i kategorin Expansioner/Prylpaket är spel som tillhör The Sims 3 och alltså kräver att The Sims 3 är installerat för att fungera. Leva Livet kostar ungefär 300 kr.

      Radera
    2. Leva Livet kostar väl inte 300? När jag köpte det kostade det bara 199 ... Sims 3 Katy Perry sörsaker kostar väl 300? (299)

      Radera
    3. De flesta expansionspaketen kostar runt 300 kr medan prylpaketen brukar kosta runt 100-200 kr (beroende på hur nya de är). Katy Perry sötsaker kostar ungefär 250 kr.

      Radera
    4. På Ullared kan man köpa sims-spel väldigt billigt. Och när jag var där kostade Leva livet bara 199kr...

      Radera
  3. Hej! Kan ni göra ett inlägg om föremålen (Möbler ovs) Till Sims 3 Leva Livet? Skulle betyda mycket! Tack på förhand!

    SvaraRadera
  4. Hej här är en fråga? föjler det med en ny stad i the simns 3 leva livet?

    SvaraRadera
  5. Hej, kan ni bygga ett stort lyxigt hus med färgerna svart och vitt och göra så man kan ladda ner det, TACK! <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag kan har 8 sånna hus som jag ska ladda upp

      Radera
  6. ingen stad kommer med i leva livet :(

    SvaraRadera
  7. Hej vet att det inte hör till ämnet men varför kan jag inte gå med i the sims 3 communityn?
    Jag har läst någonting om att man ska registrera med Origin men jag förstår inte ändå kan ni förklara?

    SvaraRadera
  8. Vilket tycker ni jag ska köpa och önska bland leva livet och årstider

    SvaraRadera
  9. Hej!
    Jag är en snurrig person som snart fyller år:
    Jag önskar mig Leva livet, Årstider, Katy Perry Sötsaker, 1000 simpoints, Drömjobb och Semesterparadis. Men min mamma tycker att det är för mycket, tycker ni det?

    SvaraRadera
  10. Jag har ett stort problem med sims 3 leva livet, det enda mina simmar kan arbeta med är barnskötare. När jag läser i tidningen efter jobb och yrken finns endast barnskötare som alternativ. Samma gäller på datorn. När jag går till staden och trycker på tex restaurangen kommer det inte upp förslag på att inleda kulinarisk karriär.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har du testat använda brevlådan? Alltså skriv in testingcheatsenabled true i fuskrutan, (för att få upp fuskrutan, tryck på Ctrl, C och Shift samtidigt) sen shiftklickar du på brevlådan och väljer sedan karriär. Testa! :) (Märkte nyss att du skrev det 2014, lol..... Aja, orkar inte sudda allt jag skrivit.)

      Radera

LÄS DETTA INNAN DU KOMMENTERAR:

• Läs igenom Vanliga frågor och svar innan du ställer en fråga!

• Reklamkommentarer kommer att raderas.

• Kommentera med ditt namn/smeknamn/alias så att vi vet vem kommentaren är ifrån, annars är det lätt att vi blandar ihop dig med någon annan. Detta gör du genom att välja att kommentera som Namn/Webbadress och sedan strunta i att skriva i fältet för Webbadress (om du inte har en egen blogg).